Een visie is een idee met de kracht om werkelijkheid te worden. Ons idee is een internationaal succesvol interieurmerk neer te zetten. Een merk met een sterke beleving, waar genieten een belangrijk aspect, ’home is where you can be you’.


Rivièra Maison is een toonaangevend interieurmerk waarbij sfeer en beleving centraal staan. In korte tijd heeft Rivièra Maison zich ontwikkeld van leverancier en verkoper van meubels en woondecoratie tot een sterk internationaal merk met verkooppunten wereldwijd. Exclusiviteit, sfeer en service zijn daarbij de kernwaarden.

Exclusiviteit

Exclusiviteit is mogelijk door het brede aanbod meubels en accessoires geheel in eigen huis te ontwikkelen. Elk product is uniek doordat het met de hand vervaardigd wordt in authentieke ateliers wereldwijd.

Sfeer en service

Sfeer en beleving staan bij Rivièra Maison hoog in het vaandel, niet alleen qua producten maar ook in ons winkelconcept. Een team van stylisten werkt continu aan een sfeervolle inrichting van de winkels om zo de klanten te inspireren. Elke week komen er nieuwe producten bij en acht keer per jaar wordt de collectie – en onze winkels – compleet vernieuwd. Last but not least, vinden wij service en klantvriendelijkheid van groot belang bij Rivièra Maison. Gewoon ‘goed' is voor ons niet goed genoeg.

Hoe ziet de toekomst eruit? Rivièra Maison wil uitgroeien tot een sterk merk en tot één van de meest gewaardeerde ondernemingen op het gebied van interieur, waar dan ook ter wereld.


Rivièra Maison door de jaren heen

  1. 1948

    Het echtpaar Teunissen opent bloemenwinkel Rivièra Bloemsierkunst

  2. 1975

    Zoon Henk Teunissen komt in dienst en focust zich op de bedrijvenmarkt

  3. 1985

    Henk Teunissen wordt eigenaar en begint met de verkoop van woondecoratie

  4. 1997

    Naamswijziging naar Rivièra Maison. Opening eerste winkel in Kalvertoren, met een compleet assortiment meubels en accessoires voor huis en tuin

  5. 2007

    Het eerste RM Magazine wordt uitgebracht

  6. 2009

    Internationale expansie

  7. 2010

    Rivièra Maison start de samenwerking met diverse TV-programma's

  8. 2011

    Rivièra Maison bereikbaar via diverse social media kanalen: Facebook, Youtube en Twitter

  9. 2013

    Webstore online

  10. 2018

    Rivièra Maison 70 jaar

Missie

“Our mission is to inspire you and make you happy, by creating that ultimate feeling of comfort and home.”

Rivièra Maison inspireert bij het creëren van het ultieme thuisgevoel, middels haar uitgebreide assortiment meubels en accessoires.

Visie

Rivièra Maison breidt zich internationaal verder uit en is toonaangevend op interieurgebied. Het merk biedt een grote diversiteit aan producten en stijlen; naast de klassiek landelijke stijl biedt zij een mix van stijlen en door tevens op de huidige trends in te spelen wordt een brede doelgroep bediend. Exclusiviteit en duurzaamheid zijn belangrijke pijlers. Bij het bepalen van de collectie is er één gemeenschappelijke deler: het thuisgevoel; er wordt altijd vanuit beleving en sfeer gedacht. Rivièra Maison verkoopt niet puur en alleen een product, maar een gevoel.


Perfectly Imperfect

Onze exclusieve collecties zijn gemaakt met de grootste zorg en oog voor detail. De Rivièra Maison touch wordt gekenmerkt door opvallende details. Het gebruik van natuurlijke materialen bepaalt in belangrijke mate het eigen unieke uiterlijk van onze meubels en accessoires. Het grootste deel van onze artikelen is ‘handmade’. Enig kleurverschil of een andere oneffenheid zijn dan ook geen uitzondering. Dat noemen wij Perfectly Imperfect.

Design Studio

De Rivièra Maison Flagship Stores beschikken over een eigen Design Studio. In de Design Studio’s bieden de interieuradviseurs van Rivièra Maison een gratis en vrijblijvend interieuradvies aan klanten. De klant wordt geadviseerd door middel van een eerste interieurschets tot gedetailleerde interieurtekening. Tevens wordt door de interieur adviseur een advies gegeven betreffende de indeling van het interieur en het materiaalgebruik van de gewenste meubels.

Identiteit

Rivièra Maison biedt een uitgebreide en exclusieve collectie, waarbij sfeer de boventoon voert. Rivièra Maison verkoopt geen product maar een gevoel, een beleving: het betreft niet de verkoop van een tafel, maar van ‘een diner met vrienden’. Rivièra Maison inspireert haar klant graag bij het creëren van een prettig ‘thuis’, het ‘Home is where you can be you’-gevoel.

Interieurmerk

Rivièra Maison is een internationaal interieurmerk met een eigen signatuur. De basiscollectie meubels en accessoires wordt meerdere keren per jaar uitgebreid met een seizoencollectie, onderverdeeld in passende thema’s. De missie van Rivièra Maison staat centraal bij de verkoop: mensen blij maken door ze te inspireren bij het creëren van het ultieme thuisgevoel. Dit wordt gerealiseerd door de sfeervolle, inspirerende fysieke Stores en de Webstore. De klant van Rivièra Maison hecht waarde aan een prettige leefomgeving waarbij het interieur een grote rol speelt. Rivièra Maison blij ft zichzelf constant vernieuwen en speelt in op de huidige trends en ontwikkelingen.

Kennis maken

Ontmoet onze collega's en lees over hun ervaringen bij Rivièra Maison.